Södra Näs Camping

I måndags efter en heldag på stranden i Tylösand, åkte vi vidare till Södra Näs camping, 4 km söder om Varberg.

Min personliga sherpa. Han bär och bär utan att klaga. Om jag erbjuder mig att bära nått svarar han – Du har fullt upp med dig själv, jag bär, kom nu bara.

Campingen har profilerat sig som hundvänlig. Fast om man inte plockar upp bajset får man böta 500kr, vilket är så bra. Här finns stor rastgård, inhägnad agilitybana och strand där man får bada med hundar.

Vi turas om att sova i tältet med Calle. Lite kallt var det faktisk vid fyratiden på morgonen. Och när sopbilen brände förbi fyra meter från tältet vid sju på morgonen kom jag på att extra täcke och öronproppar kan vara bra till nästa natt.

Igår fyllde Vilma 15 år och blev firad av oss alla. Hon har fastnat för märket Gant så det blev både klocka och en stickad tröja därifrån.

Dagen bjöd på magnifikt väder, så det blev strandhäng hela dagen.

Med ett glassavbrott på berömda Tre Toppar.

De hade glass frå SIA, Triumf och Lammet&Björnen.

Vi provade lite olika sorter. Konstigt var att vi inte fick handla av två personal, trots att vi var sju stycken och inte fick den snabbaste killen. Så när min glas var klar hade de andra nästan ätit upp sina. Nästa gång betalar jag efter varje. Glassen var som vanligt god men inget extra, men rånet!!!! De gräddar egna glassvåfflor som var såååå goda. Spröda och mumsiga.
31’ans Glass o Kök i Hästholmen (som ägs av Fam Johansson, Runöl) gör egen glass som slår allt.

Vi hade Calle med oss hela dagen. Han rullade ihop sig i skuggan bakom min stol och sov. Ibland kom han fram och la sig i solen en stund. När vi gick hem försökte han rulla sig i alla möjliga högar av tång, fågelbajs och gegga. Helt uppspelt blev han.

Eftersom det var Vilmas födelsedag fick hon bestämma kvällens middag. Hon ville äta på Hamnkrogen nere i Träslövsläge. Så vi tog med Calle och promenerade dit. Vilma och Kate hyrde cyklar och tog cykelvägen dit. Vi genade över stranden.

Vi åt så gott. Toast med Skagenröra, Fisksoppa och Entrecote till Vilma och Kate. Till efterätten hade personalen satt ljus och en liten bordsraket i Vilmas bananasplit. När vi började sjunga Ja må hon leva stämde hela restaurangen in och sjöng. Vilma log lyckligt som en sol och var nöjd med sin dag med hela familjen. Vilket inte brukar vara så lätt att få ihop när hon fyller mitt i semestern.

Avslutar denna dagens blogg med bilden på när Affe bjöd sin svärmor på skjuts hem till husbilen.
Ha det gott

Det här inlägget postades i Allmänt, Familjeliv, Resor. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Södra Näs Camping

1. Ylva skriver:

Så härligt ni verkar ha det och vilken bra camping, det är inte många ställen man faktiskt välkomnar hundar.
    Var kommer Vilmas nya skor ifrån. Letar efter något liknande att sätta på tassarna.