Södertörns renhållningsverk

Jag kör barn till idrottsläger. Kommer hem.

Sopbilen har varit framme.

En hel soptunna saknas. Ja jag har två soptunnor. Vi är en stor familj och det finns så mycket att slänga.

Återvinningstunnan för metall och den andra soptunnan ligger ned.

Skatorna har kalas på alla sopor som sopbilen har lämnat på gatan.

Jag ringer SRV och frågar efter min tjedje tunna.

- Den har väl slunkit ned i sopbilen.

- Hur menar du?

- Ja ibland åker tunnan ned i bilen utan att den som kör märker det.

- Det låg massor av sopor på gatan som skatorna river runt i. Hur kommer det sig?

- Den som körde märkte nog inte det, det kan komma bredvid ibland.

Det är nu som jag inte kan låta bli att säga

- Om han hade kört på eller råkat kasta i ett litet barn hade han som körde bilen märkt det?

Därefter har vi inte så mycket att sägar varandra sopväxeltanten och jag.

Det här inlägget postades i Allmänt. Bokmärk permalänken.

Kommentera

